۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۸:۱۱

خداپرست:

اجرای سند توسعه صنایع فرهنگی نیازمند مشارکت دستگاه‌هاست

اجرای سند توسعه صنایع فرهنگی نیازمند مشارکت دستگاه‌هاست

قم - خبرگزاری مهر: ناظر علمی پروژه سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم گفت: اگر دستگاه‌های استان فعل «خواستن» را در استفاده از این سند صرف کنند راهبردهای آن محقق می‌شود وگرنه این سند ارزشی برای ما ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خداپرست ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از سند توسعه صنایع فرهنگی استان با بیان تعریفی از صنعت و فرهنگ اظهار داشت: ممکن است صنعتی تولید شود ولی کسی قدرت خرید آن را نداشته باشد اما اگر تولید به صورت انبوه درآید استقبال بیشتری از آن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم برای نخستین بار در کشور تدوین شده و هدف آن ارائه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی حاکم بر آن به صورت انبوه به جامعه است.

به گفته خداپرست در تدوین سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم، چشم انداز 20 ساله توسعه، برنامه پنج ساله توسعه و سند توسعه استان قم مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: برای تدوین این سند با 50 نفر از نخبگان در سمت‌ها و فعالیت‌های مختلف مصاحبه شده و در نهایت از چهار مقوله گردشگری زیارتی، چاپ و نشر، صنایع دستی و رسانه‌های دیجیتال به عنوان پرظرفیت‌ترین شاخه‌های صنایع فرهنگی استان قم در این سند مورد بررسی قرار گرفت.

خداپرست گفت: روند تدوین این سند به خاطر بومی بودن آن حدود سه سال به طول انجامید و برای اینکه راهبردها و اهداف آن اجرایی شود نیازمند تشکیل کارگروه و مشارکت دستگاه‌های استان است.

کد خبر 1636933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha